Čidlo teploty nasávaného vzduchu

Více
18 roků 3 měsíců zpět #1 od jamk1
Vedel by mi niekto poradi?,akú má ma? hodnotu čidlo
teploty nasávaného vzduchu Tipo 1,4iE napr. pri teplote 20oC ? Alebo hocijaký
iný údaj Ďakujem jamk1 (Juraj)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #2 od michal_tipar
při 20°C by mělo
mít od 2-3k je na to takový pěkný graf, v kterém jsou průběhy do kterých se
musí? trefit, jinak je čidlo v háji.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #3 od jamk1
Ďakujem Ti pekne
za odpoveď. Potreboval som to vedie? kvôli tomu, ?e sa mi dostal do rúk návod na
zvý?enie výkonu motora - údajne jednoduchou cestou a to úpravou hodnoty odporu
čidla nasávaného vzduchu. Podža návodu sa má k čidlu pripoji? paralelne odpor o
hodnote 10 ohmov!!!!!!!!!! Podža mňa je to nejaká vtákovina. Nárast výkonu by
mal by? v roznedzí 14 - 18%. O spotrebe sa tam nehovorí ani slovo. Kto by mal k
tomuto spôsobu nejakú pripomienku, poprosil by som o názor. Ďakujem jamk1
(Juraj)

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #4 od Augustin
kdyz jsem
repasoval to svoje cidlo tepl. nas.vzduchu, tak jsem s tim musel dost
elaborovat. Chytra knizka hovorila o hodnotach, ktere mi vubec neslapali na
aute. Rozvecovala se kontrolka zavad, a tak jsem hledal nekoho kdo by mi ty
origo hodnoty dodal, nastesti se mi to podarilo a delal jsem dalsi generaci
cidla. Predtim vsak jsem musel hledat reseni, a to tak, ze jsem menil postupne
pro ten termistor odpor -seriove (term 3k3).Nakonec mi tam sedel 3K odpor, tak
aby mi nesvitila kontrolka. V te druhe generaci cidla jsem jiz pouzil 15k
termistor, ktery slape doted.
Osobne si nemyslim, ze by tech 10Ohm bylo az
tak zavratnych na ten vykon. Pro nizke teploty to nejde az tak poznat (2-3kOhm)
pro vysoke (0,2-0,3kOhm)ten prirustek bude maly. Je otazkou, zda tech 10Ohm je
spravna hodnota odporu.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #5 od michal_tipar
Souhlasím s
Augustýnem, při několika kOhmech co má to čidlo nehraje 10Ohmů naprosto vůbec
roli a bě?ná tolerance čidla je 10% co? třikrát převy?uje uváděnou hodnotu.
Vypadá to zase na nějaký kvalitní blud... Ale principielně by to asi mohlo
fungovat, pokud by čidlo říkalo jednotve, ?e je chladněj?í vzduch, tak by mohla
jednotka dávkovat více paliva a asi by se to projevilo, jen by se mohlo stát, ?e
bys měl občas nevyvá?enou směs a to by spí? zvý?ilo spotřebu ne? výkon.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #6 od Marco
Odpověděl Marco pro téma Totálny nezmysel
2 All: Je to absolútna sprostos? !!! Zapoji?
paralelne k čidlu odpor o hodnote 10 Ohm znamená
totálne vyradi? toto čidlo z regulácie. Hodnota výsledného odporu bude
v?dy men?ia ako hodnota men?ieho odporu (10 ohmov)
a regulačný rozptyl bude cca 2 Ohmy !!!
Presnej?ie: čidlo zmení odpor z 0 na
70 z cca 80kohm na 70ohm (podža Augustínovho merania), zatiaž čo hodnota
celkového odporu v danom zapojení sa zmení z 10ohm na 8,75 ohm, t.j. absolútne
nemeratelný rozdiel pre RJ. Čo je hor?ie, výrazne to znehodnotí informácie o
mno?stve kyslíku v nasávanom vzduchu. Výsledok je strata výkonu, nekultivovaný
chod motora, emisie v prdeli a nasratý vodič za volantom 8O . Základným
spôsobom, ako zvý?i? výkon motora bez akýchkožvek úprav RJ je privies? do sania
čo najchladnej?í vzduch (čím chladnej?í vzduch, tým viac obsahuje kyslíku v
ronakom objeme, t.j. mô?e sa spáli? viac benzínu v jednom cykle), to je pre
ka?dého základ výkonového tuningu.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #7 od michal_tipar
Omlouvám se,
nějak jsem nepostřehl, ?e se jedná o paralelní zapojení 8O , mea maxima culpa...

To pak naprosto zlikviduje čidlo (myslím vzhledem k jeho funkci) to teda byl
slu?ný mistake :?
Je?tě, ?e to Marco uvedl na pravou míru...
To zapojení
by jednotka 100% detekovala jako chybu čidla a tak by se k němu chovala, asi by
to fungovalo v nouzovém re?imu co?, pochybuju, bude mít za následek vzrůst
výkonu.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #8 od petr1978
Je to pěkná
hovadina přidáváním odporu. Čidlo nasávané teploty je důle?itý prvek k tomu aby
řídící jednotka poznala kolik paliva má dodat.
Kdy? přidá? odpor jen se ti
změní bohatost směsi a to si nemyslím ?e je to dobrý nápad. Je to pěkná
sviňárna!!! Spotřeba ti nejspí?e ukrutně vzroste a tím i emise.

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #9 od konty
Nazdarek

Hosi chcel by som sa dozvediet kde v .... na motor 1,6 DOHC cidlo teploty
nasavaneho vzduchu a ci sa jeho nefunkcnost prejavit aj na spravani motora aj
ked je uz zahriaty, a este by som sa chcel spitat ci niekto nemal problem ze pri
zosliapnuti spojky pred brzdenim klesnu otacky az tak ze sem-tam motor zdachne a
taktiez pri jazde ked uberiem plym a nasledne pridam motor nereaguje cca 15sec.
a o tom ze nema vykon uz ani nehovorim ma to ist jak stihacka ale ta favorit ma
natrie skuste mi nieco poradit pls uz som z toho mimo

1,6 DGT cat.i.e DOHC 66kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #10 od petr1978

Nazdarek
Hosi chcel by som sa dozvediet kde v
.... na motor 1,6 DOHC cidlo teploty nasavaneho vzduchu a ci sa jeho nefunkcnost
prejavit aj na spravani motora aj ked je uz zahriaty, a este by som sa chcel
spitat ci niekto nemal problem ze pri zosliapnuti spojky pred brzdenim klesnu
otacky az tak ze sem-tam motor zdachne a taktiez pri jazde ked uberiem plym a
nasledne pridam motor nereaguje cca 15sec. a o tom ze nema vykon uz ani
nehovorim ma to ist jak stihacka ale ta favorit ma natrie skuste mi nieco
poradit pls uz som z toho mimo


Čidlo teploty je na
koleně sání z boku. Je čpatně vidět proto?e je přikrzé kladkou plynu.
To co
se děje tobě, se mi taky stávalo. Měl jsem zakarbonovaný motor a přili? vysoký
kompres. Taky mi to dělalo kdy? jsem měl sjetou vačku a jeden válec pořádně
neoteviral vantily. U tebe fakt nevím čím by to mohlo být. Je spousta mo?ností,
mů?e to být kdekoliv. I třeba v idlech. Kdyby jsi měl ale vadné čidlo nasávaného
vzduchu, asi by jsi vůbec nenastartoval. Zkus ho dopojit a uvidí? sám. Rozvěcuje
se ti kontrolka vstřikování před tím ne? ti zhasne motor?

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #11 od konty
kontrolka sa
nerozsvedcuje ale rozsvieti sa ked idem dlchsie bez plynu z kopca. este ma
napadlo z to moze robit cerpadlo ale niesom si isty ci je mozne aby cerpadlo
nevitvaralo dostatocny tlak a preto to nefachci. S uplne nefunkcnym cdlom vzduch
mitor fungovat bude a preto je mozne ze ije ako ide a s tou vackou je to tiez
mozne lebo mi tam aj nieco neprirodzene poklepkava nieje to stasne ale je to
pocut. dude to odstanovanie na dlho asi budem potrebovat vela nervou a aspon
jeden dalsi motor:) a tak budem musiet zhanat aj ked na slovensku tychto motorov
vela nieje

1,6 DGT cat.i.e DOHC 66kw

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #12 od Augustin
2konty: Ne tak
cerpadlo nema vubec zadny vliv na tu kontrolku, to se tam nezaznamenava. Pokud
vsak nemyslis neco jineho. Proc si nezjistis z registru zavad vo co go? Je to
prece tak jednoduche, a nemusi moc dlouho patrat.
To co rikas, to se mi take
stavalo, problem byl v lambda sonde, a take chcipani bylo otazkou cidla tepl.
vzduchu - po vymene okay.

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #13 od petr1978

kontrolka sa nerozsvedcuje ale rozsvieti sa ked idem
dlchsie bez plynu z kopca. este ma napadlo z to moze robit cerpadlo ale niesom
si isty ci je mozne aby cerpadlo nevitvaralo dostatocny tlak a preto to
nefachci. S uplne nefunkcnym cdlom vzduch mitor fungovat bude a preto je mozne
ze ije ako ide a s tou vackou je to tiez mozne lebo mi tam aj nieco neprirodzene
poklepkava nieje to stasne ale je to pocut. dude to odstanovanie na dlho asi
budem potrebovat vela nervou a aspon jeden dalsi motor:) a tak budem musiet
zhanat aj ked na slovensku tychto motorov vela
nieje


Nevím co bych ti poradil, ale motor by fakt
neměl naskočit pokud je vadné čidlo nasávaného vzduchu :? Taky dost často
odchází čidlo teploty chladící kapaliny co je dola na koleně sání. To umí dělat
pěkné prasárny. Dělá ti to problémy pořád nebo při určité teplotě motoru?

Tipo 1.6 HF Turbo (831B7.046), r.v. 1991 digital, spotřeba kolem 8 l na 100 km:-) Tel: 732 514 955

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #14 od michal_tipar
proč myslí?, ?e
by motor neměl znaskočit kůli čidlu teploty??? Je to jedno z poměrně
"nedůle?itých" čidel, které pokud nefachají tak elektronika bě?í v nouzovém
re?imu (jsou nahrazeny nějakou průměrnou hodnotou) ale jede to... Ho?í jsou
třeba čidlo HU nebo podobné, ty asi neoblbne?. Pokud nechodí čidlo teploty tak
to blbne, ale jede, ne optimálně, ale jede

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Více
18 roků 3 měsíců zpět #15 od Augustin
souhlas s
Michalem, presne tak, pokud jedno z tech cidel neni f-ni, tak RJ jede na nouzovy
rezim, ktery je nastaven vyrobcem na "standartni" podminky. Motor pak neni az
tak svizny, ma vetsi spotrebu, je to takova dojezdova jistota (do servisu na
opravu).

Prosím Přihlásit se připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.498 sekund
Powered by Kunena fórum